درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 136
بازدید کل : 86237
تعداد مطالب : 9
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

رویای آزادی




                                                        

 

آدمی تا احمق است در بهشت بسر می برد و همین که آن میوه ی ممنوع آگاهی را مزه کرد , هبوط می کند و زندگیش از فراغت گیاهی و جانوری , به "تلاش و جهاد " بدل می شود و تبعیدی زمین و غریق رنج!

اکنون, انسان امروز سرنوشت رمزی آدم را که سرشار حقیقت است در واقعیت زندگی زمینی اش تجسم می دهد و پس ار طی دوران های بسیار, گذر از سرزمین های تاریک و آرام جهل, فقر و فراغت و اسارت آرام در طبیعت , اکنون که به قله ی روشن عقل , خودآگاهی, سلطنت بر طبیعت و برخورداری رسیده است و علم , صنعت و ثروت را در کمال خویش یافته است وبیش از هر وقت می داند که چگونه زیست کند و بیش از هر وقت می تواند سعادتمند گردد, به پوچی زندگی رسیده است و عبث بودن سعادت و ...


ساخته شده با fbook

 

 

                                                                             جاوا



برادر چراغها را باید روشن کرد. من از تو برای طلوع بی تاب ترم. بگذار این مذهب جادو در روشنی بمیرد تا مذهب "وحی" را ببینیم. چهره "علی" در روشنایی زیبا و خدایی است به تو و من بی مذهبی و مذهبی هر دو علی را در تاریکی نشان داده اند...



امروز هرکس بخواهد به راستی از علی پیروی کند تنها می ماند، هم دشمنان دین با او میجنگند, وهم متعصبان و مقدسان دین، و به نام حمایت از دین شمشیر
به رویش میکشند، چنانچه کردند و دیدید ودر تاریخ میخوانید.



اگر مي بينيم پيرو علي و كسي كه براي علي اشك مي ريزد و كسي كه محبت علي در قلبش موج ميزندسرنوشتش و سرنوشت جامعه اش دردناك استءمعلوم است كه علي را نمي شناسد و تشيع را نمي فهمدءهرچند كه ظاهرا شيعه باشد.


علی آشکار ترین حقیقت و مترقی ترین مکتبی است که در شکل یک موجود انسانی تجسم یافته است، واقعیتی بر گونه اساطیر و انسانی است که هست از آنگونه که باید باشند و نیست.


اسلام علی بر این سه پایه استوار است: مکتب، وحدت ، عدالت

اما درباره ي علي ... همه اش ستايش است و مدح و شعر.اما معلوم نيست كه اين كسي را كه اين همه ميستاييم ،كيست؟چه ميگويد؟اين مردي كه ايمان ملتي را در اين قرنهاي سخت و دشوار به خودش وقف كرده و ملت ما،سالهاي فراوان محبت او را به قيمت زندانها و شكنجه ها در دل خود مشتعل نگه داشته و نسل به نسل به بهاي جان خود به دست ما سپرده و مردي كه اين همه تجليل ميشود و اين هم دلها برايش ميتپد و اين همه عشقها نثارش ميشود كيست...؟

نميدانم!!

اين درد است.

اگر ميبينيم پيرو علي و كسي كه براي علي اشك ميريزد،و كسي كه محبت علي در قلبش موج ميزند،سرنوشتش و سرنوشت جامعه اش دردناك است،معلوم است كه علي را نميشناسد و تشيع را نميفهمد.هر چند كه ظاهرا شيعه باشد......علي مجهول،مساوي است با هر انسان و يا قهرمان ملي ديگري كه مجهول است.زيرا محبت به خودي خود نجات بخش نيست،بلكه معرفت است كه نجات ميبخشد......

علي تنهاست

سخن گفتن درباره علی (ع) بی‌نهایت دشوار است، زیرا به عقیده من، علی (ع) یك قهرمان یا یك شخصیت تاریخی تنها نیست. هر كس درباره علی (ع) از ابعاد و جهات مختلف بررسی كند، خود را نه تنها در برابر یك فرد، یك فرد برجسته انسانی در تاریخ می‌بیند، بلكه خود را در برابر معجزه‌ای و حتا در برابر یك مساله علمی، یك معمای علمی «‌این خلقت» احساس می‌كند. بنابراین درباره علی (ع) سخن گفتن برخلاف آنچه كه در وهله اول به ذهن می‌آید، درباره یك شخصیت بزرگ سخن گفتن نیست، بلكه درباره معجزه‌ای است كه به نام انسان و به صورت انسان در تاریخ متجلی شده است.
علی (ع) یكی از شخصیت‌های بزرگی است كه به نظر من بزرگترین شخصیت انسانی است (پیغمبر (ص) را باید جدا كرد كه رسالت خاصی دارد) كه از همه وقت، امروز ناشناخته می‌بود، بدشناخته‌تر است كه كیست، محققین او را برای اولین بار می‌شناختند.
گاه علی (ع) را كه توی این جنگ‌ها یك قهرمان شمشیرزن است، توی شهر یك سیاستمدار پرتلاش حساس است و توی زندگی یك پدر و یك همسر بسیار مهربان و بسیار دقیق است و یك انسان زندگی است و در همه ابعادش می‌بینیم، تاریخ می‌گوید، تنها در نیمه‌ شب‌ها، توی نخلستانهای اطراف مدینه می‌رفته و نگاه می‌كرده كه كسی نبیند و نشوند و بعد سر در حلقوم چاه فرو می‌برده و می‌نالیده! هرگز، من نمی‌توانم قبول كنم كه رنج‌های مدینه و رنج‌های عرب و جامعه عرب و حق جامعه اسلامی و حتا یارانش، این روحی را كه از همه این آفرینش بزرگ‌تر است وادار به چنین نالیدنی بكند، هرگز!
درد علی (ع) خیلی بزرگ‌تر است و آن درد خیلی باید درد نیرومندی باشد، كه این روح را این اندازه بی‌تاب بكند! مسلما این همان درد انسانی است كه خود را در این عالم زندانی می‌بیند، انسانی است كه خود را بیشتر از این عالم می‌بیند و احساس خفقان در این عالم می‌كند.
مسلما هر كسی كه انسان‌تر است، پیش از آنچه هست در خود نیاز احساس می‌كند، انسان است، این است كه می‌بینیم علی (ع) قهرمان متعالی سخن گفتن و زیبا سخن گفتن و پاك سخن گفتن است، نمونه اعلا و متعالی شهامت و گستاخی در جنگ است، نمونه عالی پاكی روح در حد اساطیر و تخیل فرضی انسان در طول تاریخ است، نمونه اعلای محبت و رقت و لطافت روح است، نمونه عالی دوست داشتن در حد نمونه‌های اساطیری است، نمونه عالی عدل خشك دقیقی است كه حتا برای مرد خوبی مانند عقیل ـ برادرش - قابل تحمل نیست، نمونه اعلای تحمل است در جایی كه تحمل نكردن، خیانت است و نمونه اعلای همه زیبایی‌هایی است و همه فضایلی است كه انسان همواره نیازمندش بوده و ندانسته.
علی (ع) نه تنها امام است، در طول تاریخ هیچ شخصیتی با این امتیاز را نداشته كه یك خانواده امام (ع) است، یعنی خانواده اساطیری است، خانواده‌ای كه پدر علی (ع) است، مادر زهرا (س) است، پسر آن خانواده حسین (ع) [و حسن (ع)] است و دختر آن خانواده زینب (س) است.
چهرهایی كه می‌خواهم، در قرن بیستم، به عنوان سمبل و تجسم یك ایدئولوژی مطرح و عنوا كنم، دارای این خصوصیات است. البته این كامل‌ترین خصوصیاتش نیست، اما اساسی‌ترین آنهاست
علی (ع) نخستین نسل در انقلاب اسلامی، علی (ع) در خانه پسرعمو، رابطه متقابل پیغمبر (ص) و علی (ع)، علی (ع) مظهر جهاد و رهبری جنگ، علی (ع)، ‌مرد سیاست و مسؤولیت اجتماعی، علی (ع) مرد كار یدی، كشاورزی و تولید، علی (ع) ‌مظهر نثر و شعر علی (ع) بهترین سخنور و سخنگو، علی (ع) ‌فیلسوف، علی (ع) مظهر بینش‌ها و ابعاد متضاد، علی (ع) ‌زهد انقلابی و عبادت، ‌تكیه بر عدالت، علی (ع) تساوی در مصرف، علی (ع) امام و مظهر حقیقت‌ها و ارزش‌ها، علی (ع) نفی مصلحت به خاطر حقیقت، نفی شخصیت، علی (ع) انسان‌دوستی.
درد علی (ع) دو گونه است: یك درد، دردی است كه از زخم شمشیر ابن ‌ملجم در فرق سرش احساس می‌كند و درد دیگر دردی است كه او را تنها در نیمه‌های شب خاموش به دل نخلستانهای اطراف مدینه كشانده ... و به ناله درآورده است ... ما تنها بر دردی می‌گرییم كه از شمشیر ابن ‌ملجم در قرق سرش احساس می‌كند. اما این درد علی (ع) نیست، دردی كه چنان روح بزرگی را به ناله درآورده است، «تنهایی» است كه ما آن را نمی‌شناسیم!
باید این درد را بشناسیم، ‌نه آن درد را كه علی (ع) درد شمشیر را احساس نمی‌كند و ... ما درد علی (ع) را احساس نمی‌كنیم.
ما ملتی كه افتخار بزرگ انتصاب به علی (ع) و مكتب علی (ع) را داریم و این بزرگترین افتخار تاریخی است كه می‌تواند بدان بنازد و بالاخره بزرگترین سرمایه، امیدی است كه می‌تواند به وسیله آن نجات پیدا كرده، ‌به آگاهی، بیداری، حركت و رهایی برسد، اما در عین حال می‌بینیم كه با داشتن علی (ع) و با داشتن «عشق به علی» هم نرسیده‌ایم!
در صورتی كه «شیعه علی (ع) بودن» از «چون علی (ع) عمل كردن» شروع می‌شود و این مرحله‌ای است پس از شناخت و پس از عشق.
بنابراین ما یك ملت «دوستدار علی (ع) » ‌هستیم، اما نه «شیعه علی (ع) »‌! چراكه شیعه علی (ع) همچنان كه گفتم علی (ع) ‌وار بودن، علی (ع) ‌وار اندیشیدن، علی (ع) ‌وار احساس كردن در برابر جامعه، ‌علی (ع) وار مسؤولیت احساس كردن و انجام دادن و در برابر خدا و خلق، ‌علی (ع) ‌وار زیستن، علی (ع) ‌وار پرستیدن و علی (ع) ‌وار خدمت كردن است. 



10 / 8 / 1398برچسب:علی(ع) کیست؟, :: 12:39 ::  نويسنده : دوست

زن عشق می كارد و كینه درو می كند ...




دیه اش نصف دیه توست و مجازات زنایش با تو برابر ...



می تواند تنها یك همسر داشته باشد و تو مختار به داشتن چهار همسرهستی ...



برای ازدواجش در هر سنی اجازه ولی لازم است و تو هر زمانی بخواهی به لطف قانونگذار می توانی ازدواج كنی ...



در محبسی به نام بكارت زندانی است و تو ...



او كتك می خورد و تو محاكمه نمی شوی ...



او می زاید و تو برای فرزندش نام انتخاب می كنی ...



او درد می كشد و تو نگرانی كه كودك دختر نباشد ...



او بی خوابی می كشد و تو خواب حوریان بهشتی را می بینی ...



او مادر می شود و همه جا می پرسند نام پدر ...



و هر روز او متولد میشود؛ عاشق می شود؛ مادر می شود؛ پیر می شود و میمیرد ...



و قرن هاست كه او عشق می كارد و كینه درو می كند چرا كه در چین و شیارهای صورت مردش به جای گذشت زمان جوانی بربادرفته اش را می بیند و در قدم های لرزان مردش، گام های شتابزده جوانی برای رفتن و درد های منقطع قلب مرد سینه ای را به یاد می آورد كه تهی از دل بوده و پیری مرد رفتن و فقط رفتن را در دل او زنده می كند ...

و اینها همه كینه است كه كاشته می شود در قلب مالامال از درد ...

و این، رنج است. 



10 / 8 / 1391برچسب:زن از دیدگاه شریعتی, :: 12:36 ::  نويسنده : دوست

این کتاب ها شامل:
 

* با مخاطب‌های آشنا

* خودسازی انقلابی

* ابوذر

* بازگشت

* ما و اقبال

* تحلیلی از مناسک حج

* شیعه

* نیایش

* تشیع علوی و تشیع صفوی

* جهت‌گیری طبقاتی در اسلام

* تاریخ تمدن جلد۱

* تاریخ تمدن جلد۲

* هبوط در کویر

* تاریخ و شناخت ادیان جلد ۱

* تاریخ و شناخت ادیان جلد ۲

* اسلام‌شناسی۱ درس‌های حسینه ارشاد

* اسلام‌شناسی۲ درس‌های حسینه ارشاد

* اسلام‌شناسی۳ درس‌های حسینه ارشاد

* حسین وارث آدم

* چه باید کرد؟

* زن

* مذهب، علیه مذهب

* جهان‌بینی و ایدئولوژی

* انسان

* انسان بی‌خود

* علی

* بازشناسی هویت ایرانی- اسلامی

* روش شناخت اسلام

* میعاد با ابراهیم

* اسلام‌شناسی

* ویژگی‌های قرون جدید

* هنر

* گفتگوهای تنهایی (دو جلد)

* نامه‌ها

* آثار گونه‌گون (دو جلد)

* آثار جوانی (دو جلد)



ساخته شده با fbook 

 

                                                                    جاوا



 

 

 

 


 

دکتر علی شریعتی یک نام نیست، یک تفکر جاری است، یک راه است، تاثیر بی بدیل او بر چند نسل، چنان شگرف بوده که هیچ کس - موافق و مخالف - منکرآن نیست

این کتاب الکترونیکی تنها می خواهد، مجموعه ای باشد بر مردی که هیچ وقت کهنه نخواهد شد، نه کلامش، نه راهش، نه خودش و نه یادش

من در سرزمینی زندگی میکنم که دویدن سهم کسانی است که نمی رسند و رسیدن حق کسانی است که نمی دوند.


در آخر این کتاب را تقدیم به کسانی میکنم که خود کاری نمی کنند و از اینکه دیگران کاری کنند آزرده می شوند.

و مجمل آنکه این تلاش، پیشکش روح مردی است که در چگونه مردنش، چگونه زیستن را به نسل های پیاپی آموخته است.

 

                                                                                                  

                                                         جاوا


                                                                آندروید  



صفحه قبل 1 صفحه بعد